11. 4. 2019 se žáci
vybraných tříd prvních až třetích ročníků všech oborů zúčastnili motivačního
programu Najdi svou cestu pod názvem: „Staň se hrdinou svého života.“
Motivační programprobíhal ve společenském sále naší školy abyl zaměřen na osobnostně sociální rozvoj, na
sebepoznání, sebepojetí, motivaci k dalšímu učení a nalezení vlastní
cesty v životě.
Svým obsahem
podporuje rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, osobnostně
sociální výchovu, rozvoj emoční inteligence, celkový rozvoj osobnosti, snaží se
podpořit odbourávání sociálně patologických jevů.
Témata
programu
Osobní rozvoj:
o Směr života – životní cesta,
sny a cíle
o Smysluplné využití volného
času
o Vzdělávání ve škole i mimo
školu – proč se učit, jaký to má smysl
o Výběr povolání, které baví a
naplňuje
o Kreativita, disciplína,
vytrvalost a trpělivost
o Rozvoj talentu
o Spolupráce – společné projekty
a zájmy, dobré vztahy
Negativní jevy:
o Problémové vztahy v rodině
o Úmrtí rodiče
o Nevydařené partnerské vztahy –
nešťastná láska
o Život bez domova
o Ztráta smyslu života
o Přelomová období života a
psychické propady na dno
o Překážky v životě
o Nízká sebedůvěra
Struktura
programu:
Program měl 4 fáze, které na
sebe plynule navazovaly
1. Fáze – úvod a představení projektu
2. Fáze – návod, jak překonávat překážky při cestě za svými cíli, jak řešit životní situace
3. Fáze – otevřená debata, kde účastníci mohou předvést svůj talent a odhalit své silné stránky
4. Fáze – prostor pro osobní kontakt, autogramiáda a focení.
Celý
program byl proložen živým hudebním vystoupením s autorskou tvorbou.
Žáci, kteří měli zájem, dostali kartičku
s autogramem, mohli položit otázku, kterou se neodvážili vyslovit před
ostatními. V programu také probíhala soutěž o hodnotné ceny.
NENY: „Přijíždíme do škol, základních, středních, kam si nás
pozvou. Ve svém dvouhodinovém živém vystoupení publiku sdělím ve zkratce můj
životní příběh, moje hledání, vzlety a pády, o tom, co mne nastartovalo a
dovedlo až do světel reflektorů, na velká pódia, mezi davy fanoušků. Mým
záměrem je probudit v mladých touhu po seberealizaci. Jsem zastáncem toho, že
člověk se nejvíce naučí, pokud se u toho baví, takže akci vedu interaktivně,
aby to nebylo jen o informacích, ale především o prožitku. Děcka dostávají otázky
k zamyšlení nad sebou samými, nad tím, co dělají ráda a co je naopak „prudí“,
čemu by se chtěla v budoucnu věnovat. Dozvědí se, že i činnost, která je
momentálně nepříjemná, může mít pro ně v budoucnu velký význam. Mají možnost
prezentovat před ostatními své dovednosti, v průběhu akce je prostor pro
otevřenou debatu, kdy se mohou zeptat na cokoli, co je zajímá. Po přednášce
probíhá focení, autogramiáda a celý program je proložen autorskou hudbou a
živým hudebním vystoupením. Dále společně komunikujeme prostřednictvím
sociálních sítí, kde individuálně probereme jejich záměry a pomáháme překonávat
překážky.“
Převážná část žáků se velmi aktivně zapojovala do programu a z reakcí žáků bylo patrno, že se jim program líbil. Akce se celkem účastnilo 237 žáků.
Zároveň bych touto cestou chtěla poděkovat Mgr. L. Trembačovi za pomoc při průběhu této akce a pořizování fotodokumentace.
Děkuji také žákyním třídy SČ2B a SČ2A za pomoc při přípravě a organizaci celé akce: Adéla Dulínková, Tereza Fabiánévá, Tina Gemerová, Kateřina Balčíková, Kristýna Hankeová, Vendula Šilhárová, Marie Gawelczyková, Kateřina Hranická, Marie Křenková
Mgr. Martina Janoušková